טיפים לבחירת בית דפוס

ריכזנו בשבילך את 5 השלבים העיקריים בתהליך בחירת בית דפוס מתאים לפרויקט שלך:

01 הגדר את הצרכים שלך בצורה מסודרת

העלה על הכתב את מאפייני הפרויקט:

  • מה נדרש מבית הדפוס – למשל: הדפסת פליירים, או עיצוב והדפסת פליירים
  • גודל יחידה – למשל: 5A
  • כמות יחידות יודפסו – למשל: 2000 יחידות
  • סוג הדפסה – למשל: צבעונית, דו צדדית
  • סוג נייר – למשל: כרומו 130 גרם, או פתוח להמלצת בית הדפוס
  • תוספות – למשל: למינציה, או הפקת אייריס

02 הגדר את סוג הדפוס המתאים לפרויקט ורכז רשימה של 4-2 בתי דפוס המתמחים בו

סוג הדפוס נגזר מסוג המוצר ומכמות היחידות שברצונך להדפיס:

  • דפוס דיגיטלי – בד"כ מתאים להדפסה של פחות מ-1000 יחידות
  • דפוס אופסט – בד"כ מתאים להדפסה של יותר מ-1000 יחידות
  • דפוס משי – בד"כ מתאים להדפסה על גבי משטחים מיוחדים
  • אחר

אם אינך בטוח לגבי סוג הדפוס תוכל לשאול בפורום דפוס, או להתייעץ ישירות עם אחד מבתי הדפוס המופיעים באינדקס.
אם הפרויקט כולל עיצוב שיסופק על ידי בית הדפוס, עליך לוודא בשלב זה שבבית הדפוס קיימת מחלקת עיצוב לדפוס.

03 קבל הצעות מחיר

לאחר שריכזת רשימה של מספר בתי דפוס שעשויים להתאים לך, שלח להם בקשה להצעת מחיר, עם תיאור הפרויקט שיצרת בשלב 1. שים לב שהצעת המחיר כוללת תיאור מפורט של השירות שבית הדפוס מספק במסגרת הפרויקט:

  • מפרט הדפסה – יש לוודא שההצעה כוללת פירוט של כל מרכיבי הפרויקט, כולל תוספות.
  • לו"ז – הצעת מחיר מסודרת תכלול התייחסות ללוח הזמנים שבמסגרתו בית הדפוס מתחייב להשלים את ההדפסה.
  • עיצוב גרפי – במידה והצעת המחיר כוללת עיצוב, רצוי שתהיה בהצעה התייחסות למספר הסקיצות שיועברו ללקוח ולמספר סבבי תיקונים על כל סקיצה. רצוי לבקש להפריד את מחיר העיצוב ממחיר ההדפסה, כדי שתהיה לך אפשרות חלופית לעבוד עם מעצב חיצוני.

04 השווה בין בתי הדפוס

יהיה לך נוח להשוות בין בתי הדפוס על בסיס 3 פרמטרים – מחיר, איכות ושירות:

  • מחיר – המחיר צריך להיות כמובן במסגרת התקציב שלך. בתחום הדפוס השונות בין המחירים נמוכה ביחס לתחומים אחרים (כמו עיצוב למשל), אבל עדיין יתכן מצב שבו ההצעה הגבוהה ביותר שתקבל תהיה גבוהה פי 2 מההצעה הזולה שתקבל וזו אגב אחת הסיבות שחשוב לבקש הצעות מחיר מכמה בתי דפוס.
  • איכות – אפשר להסיק על איכותו של בית הדפוס על סמך דוגמאות לעבודות הדפסה קודמות שלו. מומלץ להתמקד בדוגמאות רלוונטיות לפרויקט שלך. אם הצעת המחיר מתייחסת גם לעיצוב, כדאי לבחון לפחות 10 עיצובים קודמים שבוצעו בבית הדפוס.
  • שירות – המונח "שירות" בהקשר הזה מתייחס מצד אחד למחויבות של בית הדפוס אליך כלקוח- למידת האמינות וההקפדה שלו לעמוד בהתחייבויות שלו כלפיך, ומצד שני לאדיבותו של איש הקשר כלפיך – מרכיב שאולי לא משפיע ישירות על איכות התוצאה, אבל לגמרי משפיע על ההרגשה הטובה שלך...

05 בחר את בית הדפוס שלך

בסופו של דבר השאלה היא לא איזה מבתי הדפוס הוא הטוב ביותר, אלא איזה מהם הוא המתאים ביותר לביצוע הפרויקט הנוכחי שלך. השוואה המבוססת על 3 הפרמטרים שציינו בשלב הקודם תקל עליך מאוד בבחירה ואם מעבר לזה קיבלת המלצה על בית הדפוס ממכר או קולגה, זה בכלל מפשט את העניין.
ובכל מקרה, לא מדובר כאן בחתונה קתולית. משרדי פרסום, מעצבים ואנשי מקצוע שרוכשים שירותי דפוס בתדירות גבוהה עובדים מול כמה בתי דפוס ומפעם לפעם גם מרעננים את רשימת הספקים שלהם.

הירשם ופרסם פרויקט חינם
חפש בית דפוס